dinsdag 8 december 2015

Mijn eerste breiproject


Ik begon een tweetal weken geleden aan mijn eerste breiproject. Ik had echt geen enkele breiervaring behalve dan ooit eens een jasje voor een wijnfles voor vaderdag toen ik een jaar of 10 was.
Zoals bij het stikken begon ik niet met een sjaal of kussen. Maar mijn oog viel op die mooie Ben trui uit La Maison Victor...
Ik maakte vast hier en daar een foutje. Maar ik kon er echt niet mee stoppen. Ik nam mijn breiwerk echt overal mee naartoe.  Naar mijn werk, op bezoek,... Zo verslavend! En ik ben echt iemand die resultaat wil zien.
Tussendoor moest ik de meest dwaze dingen opzoeken. Rechte steek, averechtse steek. Ik had er echt geen idee van wat dat was. En dan nog meerderen, minderen en afboorden... you tube heeft mij hier gigantisch bij geholpen!
En toen had ik alle delen af en moest ik nog uitvinden hoe ik die delen aan elkaar moest zetten met de matrassteek. (Opnieuw een youtubeke gedaan ;-) )
En ten slotte nog die kraag!
Toch even opzoeken hoe dat moest...
Maar niet echt info gevonden en het dan maar aan de hand van de foto en de uitleg zelf uitgevogeld!
Maar wat een leuk truitje dat intussen al gedragen, gewassen en opnieuw gedragen is! Zo wil ik er ook nog eentje voor grote broer maken.  Want deze was voor hem net een maatje te klein...

11 opmerkingen:

  1. Waw super! Gebruikte je scheepjeswol stonewashed? Zelf heb ik een vestje op de priemen staan en soms kraken mijn hersenen toch echt, hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Wol van hema. Jersey blue geloof ik.

      Verwijderen
  2. Heel mooi! Ik wou dat ik ook kon breien, maar heb geen zin om het aan te leren 😜

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Dat dacht ik ook. Maar aangezien ik door mijn zwangerschap vaak 's avonds niet meer uit de zetel geraakte dacht ik het eens te proberen. En toen kon ik er niet meer mee stoppen... :-)

      Verwijderen
  3. Heel erg leuk! Als je nog inspiratie wil, kan ik je Ravelry ten sterkste aanbevelen. Even aanmelden en een brei- en haakwalhalla gaat voor je open!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke trui ... eenmaal ik aan een breiwerkje gestart ben, wil ik het ook zo snel mogelijk af hebben en sleur ik het overal mee naartoe.

    Groetjes

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.Be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Herkenbaar! Ik zou nog eens wat moeten maken. Maar met de verbouwingen en drie kindjes in huis is het hier even heel stil geworden. Maar mijn hobbykamer is klaar dus binnenkort vlieg ik er weer in! Al heb je om te breien niet zoveel plaats nodig batterij. Excuses ... ;-)

      Verwijderen
    2. Batterij = natuurlijk ... auto correct...

      Verwijderen