donderdag 5 november 2015

Ijsbeer Billie

Ik had het de vorige twee keren laten afweten op ons naaicafeetje.
En nu moest ik echt nog een keer gaan. We zijn met niet veel. Maar het is meestal reuze gezellig. Vaak hebben we meer zitten tateren dan echt wat gestikt. Puffen, tornen en lachen doen we ook heel vaak!
Dit keer waren het twee nieuwe gezichten die ik zag. Maar het zat helemaal goed. Ik hoop deze leuke dames nog vaker terug te zien! :-)

Ik had al wat spullen klaargelegd. Het Billie patroon en een gezellige, grijze sweaterstof die ik kocht bij mondepot.
In mijn hoofd had ik al besloten om de naden vanbuiten te laten lopen. Dit geeft de trui wat anders en benadruk je de naad van de raglanmouwen.
Na een eerste pasbeurt thuis moest ik enkel nog de mouwboorden en onderboord afwerken.

Het zag er nog wat kaal uit.  Dus voegde ik een ijsbeer toe aan het geheel. Gemaakt uit witte flockfolie.
Nand had hem nog maar even aan of hij morste er lasagne op en wat later nog een oranje streep met stift erbij. De ijsbeer was niet meer zo wit...
Gelukkig kreeg ik het er zo goed mogelijk uit!
Misschien volgende keer beter een bruine of grijze beer? :-)

Net als de vorige keer gebruikte ik het standaard patroon. Deze keer maakte ik het nog een maatje groter omdat ik sweaterstof gebruikte. En maakte ik de mouwen en het lijfje wat korter.

14 opmerkingen:

  1. Ooh maar zie hoe blij hij is, stralen. Daarvoor doen we het toch stiekem. De cutie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt he?! Hij is altijd blij als ik wat voor hem maak. En model spelen voor de foto daar kan hij ook wat van! Kleine broer daarentegen...

      Verwijderen
  2. heel leuk gedaan met die naden! leuke foto's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh das lief! Ik was ook blij met het resultaat! Bedankt!

      Verwijderen
  3. Die naden naar buiten zijn zo leuk. Tja, een witte beer, is om morsen vragen. Maar een bruine had nooit zo mooi geweest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja ik weet het. :-) De beer ging eerst enkel de randen zijn . Maar mijn flock ging steeds schuiven. Ik ging het bijna in de vuilbak gooien en besliste dan dat hij zo nog leuker was. Maar sneller vuil... :-)

      Verwijderen
  4. Zag hem al passeren via ig en vind hem super! Die beer en zichtbare naden, ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad zo nog leuker dan alleen de uitsnijrand, echt super het contrast tussen de witte beer en de stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Ik ben fan van de beer. Met cameo gedaan of eigenhandig geknipt? Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De beer sneed ik met de cameo. Maar ik heb hier een flockfolie gebruikt waar ik niet tevreden over ben. Het lijkt alsof de glanzende folie steeds gaat schuiven op mijn mat. Maar ik moet er eens een nieuwe aanschaffen hoor. Maar ik heb het enkel met die flockfolie. Normaal ging hij dus de rand snijden. Maar doordat de folie schoof moest ik het altijd terug stoppen en besloot hem dan maar zo te laten... :-) Beer staat tussen mijn cameo ideetjes op pinterest.

      Verwijderen
  7. Schoon! Zo'n sweaters doen het altijd. En die ijsbeer ziet er van hieruit mooi wit uit, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Intussen gewassen en het is toch helemaal goed gekomen met de beer!

      Verwijderen