woensdag 28 oktober 2015

Liebster award

Ik ben nu een jaar eigenaar van mijn eigen blog. Met veel goede moed en ook wel aangemoedigd door anderen begon ik berichten te plaatsen en ontdekte dat het niet altijd even makkelijk was. 
Deze liebster award ontvangen doet me op dit moment heel veel deugd. 
Want ik vloog er met zoveel goede moed in, was bijna elke dag aan het naaien of iets aan het creëren. 
Maar de laatste tijd was het hier stil. Met af en toe een opflakkering...
Niet omdat ik het niet graag meer doe. Maar omdat de energie hier ver te zoeken is.
Geen flauwe excuses dat ik het zo druk heb en geen tijd kan maken. Want dat deed ik anders met veel plezier in plaats van in de zetel hangen en tv te kijken...

Ik ben namelijk zwanger van ons derde kindje. En op dit moment net 12 weken ver. Dus het is tijd om het te laten weten aan jullie. Benieuwd wie van mijn kennissen dit zal lezen trouwens. :-)
Ik heb hier niet alleen weinig energie. Maar ben ook hele dagen misselijk. Op het werk zit ik de hele tijd toastje, rozijntjes, nootjes, fruit te eten. Want met een lege maag ben ik nog zieker. En na twee zwangerschappen waarbij ik 20 kg bijkwam probeer ik het nu echt gezond te houden.
Maar thuis loop ik van de minste geur die uit de ijskast komt al kokhalzend richting toilet.
En daarbovenop zit ik op dit moment met buikgriep... Wel aan de beterhand. Dus tijd om vanuit de zetel met laptop op de schoot mijn vraagjes in te vullen. 



1. Omschrijf jezelf in 5 woorden.


Creatief, gevoelig, positief, onzeker en rechtuit.



2. Wat is je mooiste jeugdherinnering?

Ik vond het als kind geweldig om op bezoek te gaan bij vrienden van mijn ouders of familie. Liefst als deze ook kinderen hadden.

Alleen al het huis en speelgoed ontdekken vond ik geweldig. Een tekort aan fantasie heb ik nooit gehad en verbeelde me dan verborgen kamers of bedacht hoe leuk zo'n eigen kamer voor mezelf wel niet zou zijn...

Thuis sliep ik met mijn zus op een klein kamertje. Waar ik trouwens ook geweldige herinneringen aan heb. :-) (Steentjes tegen het raam, mijn 2 jaar oudere zus in slaap vertellen, muzikale zetel, gesprekken in mijn slaap, slaapmutsjes... Joke je weet waar ik het over heb ;-) )

Bij zo'n bezoek hoorden lekkere hapjes, cola, spelletjes spelen, verkleden, ... 
 Als je bedenkt dat cola en snoep thuis nooit binnen kwamen. Enkel bij feesten...
 Dan begrijp  je wel dat deze bezoekjes mij een echt vreugde gevoel gaven.


3. Wat doe je wanneer je een avondje vrij hebt?

Ik hou ervan om na een drukke dag even alleen zijn. Een avondje vrij zie ik dan als een avond waarop de kinderen rustig slapen en ook de man uit huis is. Of ik eens met een vriendin of vriendinnen op stap kan. 

Maar een avondje vrij zonder kinderen breng ik ook graag door met mijn man. Eens lekker gaan eten of uitgaan zijn dan net als bij Bianca een must. Maar ook liefst gevolgd door een vrije voormiddag of liefst een hele dag vrij.

4. Wat is je zotste maar ooh zo fijne aankoop van de laatste maanden?

Zotste aankoop? Das een moeilijke. 
Echt zot was die aankoop niet. Ik kocht een stel nieuwe stoelen online en de pakjesdienst bracht deze bij de buren omdat ik niet thuis was. Ik sleurde de grote doos de straat over en zag de buurvrouw denken: "wat zit er Iin hemelsnaam in die grote doos!?"

5. Wat is je lievelingsgerecht?

Mijn man kan zeer lekker koken. Het meeste hou ik van zijn zalm met teriyaki saus. Mmmm heerlijk! 

6. Welke blogpost van je eigen blog moet iedereen lezen?

Een zeer persoonlijke die net als bij Bianca niet over naaien gaat. Maar over een bijzonder kwetsbaar moment uit mijn leven. 
Maar ondanks de pijnlijke herinnering omarm ik deze herinnering als een die mij maakte tot de vrouw die ik nu ben. En daar ben ik toch wel trots op!

7. Wat is volgens jou het mooiste plekje op aarde? 

Voor ik mijn man leerde kennen was ik nog niet vaak naar het buitenland op reis geweest. 
Met mijn ouders gingen we elk jaar steevast naar zee! 
In het eerste middelbaar ging ik eens skiën met school in Tirol waar ik voor het eerst enorme pakken sneeuw zag.
Later ging ik eens op tentenkamp naar Bretagne in Frankrijk waar we vlakbij een prachtig keienstrand zaten en met de rugzak gingen we rondtrekken in Portugal. 
Dat waren stuk voor stuk prachtige taferelen die ik voor het eerst zag. Vooral de natuur kan mij het meest verbazen. 
Later kreeg ik de kans op een aantal reizen met mijn man. Eerst gingen we naar Corfu waar we een auto huurden en prachtige plaatsen zagen.
In  Barcelona zagen we samen de kleurrijke Ramblas en het Park De Guëll. 
Maar de mooiste plekjes waren tijdens onze verste reizen. 
Drie weken met de rugzak naar Thailand waar ik mijn duikersdiploma behaalde. Prachtige grote schildpadden zag, de mooiste koraalriffen, prachtige vissen, ... 
Zonder twijfel de meest bijzondere plaats die ik bezocht! 
Tijdens onze huwelijksreis naar Amerika trokken we langs de westkust met de wagen. Zagen LA, Las Vegas,... Maar het mooiste waren de prachtige natuurparken. De geur van de naaldbomen en de prachtige canyons! 

We deden nog reizen hoor. Maar deze waren de mooiste en ik hoop nog vele mooie plaatsen te mogen bewonderen in de toekomst!
Misschien volgende zomer nog eens genieten van het leven als een god in Frankrijk?



8. Waarom ben je beginnen naaien? 

Mijn moeder volgde vroeger een cursus snit en naad. Ik bewonderde dat zo enorm dat ik van mijn ouders een kindernaaimachine cadeau kreeg. Maar daar heb ik nooit wat mee kunnen maken. Het ding was veel te snel stuk...
Als jong meisje werd ik gepest om de kleren die ik droeg en hoe ik eruitzag. Maar al van kinds af aan was ik een 'fiere'. Dus van zodra ik zelf mijn kledij kon betalen wou ik hier verandering in brengen. Je voelt je beter in je vel met kleren aan waar je je goed in voelt. Maar ik ging mijn kledingstijl niet laten afhangen van de mening van de grote groep. Want daar viel ik toch al buiten.
Creatief was ik al heel lang bezig. Ik volgde na mijn minder leuke schoolperiode kunstonderwijs en leerde mezelf op een andere manier kennen.

Toen ik zwanger was van de oudste zoon ben ik zelf begonnen met de kraam geschenkjes te naaien en zo telkens wat meer. En nu moet ik mezelf soms bedwingen want mijn hoofd zit vol ideeën. ;-) 

9. Op welke creatie ben je het trotst?

Net als bij Bianca zijn mijn kinderen mijn grootste trots. Wie mij volgt op instagram zal al gemerkt hebben dat zij ook meestal in mijn foto's terug komen. 
Ik ben op niets trotser dan op hen!



10.  Wat is jouw levensmotto?

Wees trots op al je overwinningen, hoe klein ze ook mogen lijken voor een ander. Voor jou waren ze misschien wel DÉ stap die je leven veranderde.


En ik op mijn beurt nomineer de volgende personen om dezelfde vragen te beantwoorden:

Succes dames!




2 opmerkingen:

  1. Een fantastische blog van een fantastische dame! Blij dat ik jou leren kennen heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met alle plezier gegeven, je hebt dan ook een leuk blogje!
    Proficiat met spruit nummer drie!! Echt super!

    BeantwoordenVerwijderen