woensdag 21 oktober 2015

2x Billie voor mijn jongens

Door de werken aan de zolder geraakten de naaispullen en machines in dozen en aan de kant.
Maar het patroon van de Billie leek mij een ideale gelegenheid om alles terug uit te pakken.
Een raglanshirt wou ik al lang maken. Maar vond geen goed patroon. En bij de Billie heb je zoveel opties! De raglan versie is er slechts één van. Ik moest niet lang twijfelen of ik moest dat patroon hebben!
Het is een nieuw patroon uit de zonen 09 collectie.
En eigenlijk vrij simpel als je al eens een shirt in mekaar stak.
Ik gebruikte rekbare paspel tussen de raglanmouwen. Die kocht ik samen met het oranje tricootje met bolletjes bij de webwinkel van ella&basiel. Waar ik de vosjesstof kocht deze zomer ben ik vergeten op te slaan. Of bij bovenstaande shop of bij liesellove of bij petit couture. Allemaal geweldige webshops waar ik goede ervaringen mee heb.

De mouwen maakte ik 10 cm korter en zette er een extra brede boordband aan. Dit keek ik af van een gekocht truitje vanthet merk Albakids.

Voor mijn tengere jongens ben ik tevreden over de pasvorm. Ik gebruikte het standaard patroon omdat er nog wat onder mag gedragen worden in deze koudere periode van het jaar.
Mijn smalle zoon van 3 kreeg een maatje 104 en de grootste zoon van 5 een maatje 116.
Voor de grote broer mag dat een volgende keer zelfs een maatje groter zijn.

Het was weer schandalig lang geleden dat ik wat naaide en de verbouwingen zijn hiervoor niet het enige excuus...
Maar daarover zal ik het een andere keer hebben. ;-)

4 opmerkingen:

  1. Hele mooie Billies! Ik heb het patroon ondertussen al bijna twee maanden en nog niks mee gedaan, shame on me!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het lag hier ook al even te wachten. Ik kocht een aantal pdf patronen en had dus heel wat knip en plakwerk...

      Verwijderen
  2. Superleuke Billietjes!!
    Ik nomineerde je trouwens voor een Liebster award :)

    BeantwoordenVerwijderen