woensdag 3 juni 2015

Vinkenhemd voor een jarig Monneke

Oef! Wat een week!
Ik loop elk jaar opnieuw in de val.
Eerst denk ik heel lang dat ik nog zeeën van tijd heb. En dan plots besef ik dat ik nog maar een week de tijd heb.

Dan begint het te bruisen...

Een hemdje, een kroon, een feest slinger, prikkers voor de chocolademuffins, chocolademuffins bakken, snoepzakjes met naamkaartes en oortjes in plaats van feesthoedjes.
Je kan je inbeelden dat ik hier de hele week zoet mee was.

Tot grote frustratie van mijn man. Die absoluut niet begrijpt waarom je niet gewoon een hotelcake koopt en plastic zakjes met snoepjes uitdeelt...

Ik maakte ook opnieuw een vinkenhemdje maar dit keer eentje voor de kleinste. 
Ik nam een maatje 98 voor mijn driejarige zoon.
Maar omdat hij doorgaans nog een maatje 92 draagt nam ik een 98 zonder naadwaarde. Ik splitste de mouwboordjes. Ik bedoel hiermee dat ik in plaats van de  boorden in twee te plooien, ik ze in twee knipte en voor een ander stofje koos voor de voering. Ik vergat daar wel naadwaarde toe te voegen. En nu zijn de mouwen echt wel nipt...
Gelukkig zijn er nog wat neefjes en vriendjes om het hemdje aan door te geven... :-)

Bij een verjaardag hoort toch ook een kroon...
Het cijfer zit er met een kamsnap aan. Zo kan ze nog  opnieuw gebruikt worden. Maar dan zal ik de rekker wat groter moeten maken.

Vandaag kregen we al wat bezoek. Er komt nog een feestje dit weekend.

En nu poef, de zetel in!

3 jaar geleden was ik nu aan het bevallen.
Ik zat op een bal te wiebelen terwijl een lief vroedvrouwtje mijn bad liet vollopen.
Op de achtergrond speelde Ayko Duyster op Studio Brussel. Een aangename sfeer die de pijnlijke weeën wat draaglijker maakten.
Ik mocht het bad in en had al 7cm opening.
Om 11u kwam er een wissel van de wacht... en mijn vroedvrouwtje werd vervangen! Kan je niet snel nu bevallen zei ze nog met een knipoog.

Een tweede keer bevallen in bad. Een geweldige ervaring. Een bad nemen kan mij echt super ontspannen. En dat is niet zo makkelijk als je pijn hebt en gaat bevallen!
Heel even was hij aan het huilen. En al snel viel hij in een rustige slaap. De hele nacht en een deel van de dag erna. En zo werd mijn lieve zoon geboren.
Een sterke, goedlachse, sloeber!
Een bedje dat inzakte, neerstortende torens van grote broer. Hij sliep er door!
De beste broer van de beste broer!!!
Zo wil ik er wel nog eentje... ;-)

Patroon: vinkenhemd uit La Maison Victor
Stof: vosjes en soft cactus voeringsstof gekocht bij Ella & Basiel

6 opmerkingen:

  1. Wat een knappe jarige! En een leuk hemdje met die vosjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! De vosjes waren het thema van zijn geboortekaartje en geschenkjes. En ik blijf ze leuk vinden. ;-)

      Verwijderen
  2. Wat een schattig ventje! Mooi hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk hemdje! Het staat je zoontje zi mooi!
    Proficiat grote jongen!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik twijfelde eerst nog wat of het kleurtje hem ging staan en ben blij dat hem toch goed staat!

      Verwijderen