donderdag 7 mei 2015

Vinkenhemd LMV met tijgers voor Nand

Ik bestelde deze prachtige tricot-stof uit biokatoen bij bambiblauw.
Mijn pakjes komen tegenwoordig bij de schoonouders toe. De postbode weet al waar naartoe als wij niet thuis zijn :-)
Toen ik het pakje in de auto openmaakte en de tijgerstof toonde zei Nand meteen dat ik er voor hem iets mee moest maken.
De laatste tijd vindt hij alles geweldig wat ik voor hem maak. Daar gaan we van profiteren zolang het duurt! :-)

Mijn gedachten stonden al een tijdje op een hemdje in tricot. Ik zag al een paar mooie exemplaren de revue passeren.
Ik tekende tijdens ons naaicafeetje dinsdag tekende ik de patroondelen van het Vinkenhemd uit het tijdschrift 'La Maison Victor' over.
Woensdag knipte ik de stof en stikte het geheel met de heldere uitleg in elkaar.
Wat een leuk patroontje!
Hier en daar paste ik wat aan. Zoals 1 in plaats van 2 zakjes. En geen stukje tussen de gebogen delen onderaan.


Ik deed mijn best om het patroon zo goed mogelijk te laten doorlopen in het midden maar ook in het zakje.  En ik ben heel blij met het resultaat!


Aan de mouw maakte ik een foutje. Ik vergat een boordje om te plooien. Maar het stoort me niet. Bij een volgende hemd ga ik er wel op letten!

10 opmerkingen:

  1. Het stofje loopt perfect door. Heel goed gedaan, een zeer knap hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik ben er ook bijzonder trots op!

      Verwijderen
  2. Dat stofje is zo leuk en wat een mooie doorlopende print!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was ook meteen verliefd op het stofje! Ik wou er eens wat anders mee maken dan een gewoon truitje of t-shirt. Maar dat maakt de kans op mislukken ook groter. Maar ik ben heel blij dat het lukte! :-)

      Verwijderen
  3. Er ligt hier een geknipte Theo in exact hetzelfde stofje klaar :-))
    Zonder doorlopende print wel; daar had ik niet genoeg stof voor :-/
    Deze van jou is wel heel mooi gelukt alleszins!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prachtig stofje he?! Bedankt! Ik ben al benieuwd naar die van jou.

      Verwijderen