zaterdag 2 mei 2015

Jules op bezoek

Vorig jaar kreeg Nand Jules de klaspop op bezoek.
Het hele schooljaar op gewacht. Maar de juf werd ziek en vervangen.
Toen ik vroeg wanneer Jules nu zou komen, kreeg ik als reactie dat Jules nog 1 schoen had en een pyjama. Al de rest was bij een kindje thuis achtergebleven...
We kregen hem uiteindelijk toch mee.
Ik maakte een voetbalshirt van de rodeduivels, een t-shirt met zijn naam op, shortje, een rugzakje en nieuwe schoentjes voor hem.
Nu zit onze jongste zoon Filemon verdeeld in de 1ste kleuterklas. En heeft hij op zijn beurt Jules mee voor een lang weekend.
Nu had hij toch zijn truitje en broekje terug. Maar hier en daar had Jules een gaatje, wat haren kwijt, de rek uit zijn broek en onderbroek, de letters van zijn naam van zijn t-shirt gevallen...
Enfin, Jules zag er niet zo goed uit.
Na wat verstelwerken, maakte ik nog een jasje en nu kan hij er weer even tegen.
Dat jasje maakte ik ook hier al voor onze eigen Jules.
Deze avond mag hij in de wasmachine. Wel in een waszakje hoor! :-) (Voor dat hij helemaal uit elkaar valt...)
Misschien dat ik zijn tenueke nog wat verder uitbreid. Als je een ideetje hebt wat ik nog voor hem kan maken. Laat gerust weten!
Het patroon van het jasje en tutorial kan je hier terug vinden op mijn blog.


2 opmerkingen:

  1. Ik vind het reuze dat jij die patroontjes voor Jules deelt !
    Heb je toevallig een idee van de grootte van Jules ?
    Ik zou nl. een soort draagwieg willen maken, als verrassing voor Jules, zodat mijn kleindochter het mee kan nemen naar school. Ik kan natuurlijk "schatten" aan de hand van de patroontjes ... maar dat vind ik nogal riskant.
    Bedankt in elk geval.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Dit is wel de kleine versie van Jules de klaspop en 25 cm hoog. De grote klaspop die in de klas zelf staat heeft wel andere afmetingen.

      Verwijderen