zaterdag 16 mei 2015

Geometric Bear trui met duimgaten

Ik ben een geweldige fan van de stofjes van Andrea Lauren! Dit sweaterstofje kocht ik bij Bambiblauw.
Het laatste stuk van de rol! Met een foutje op... 
Wat een geweldige service van bij deze webshop! 
Al voor ze de stof verzonden hadden kwam de vraag of ze er een extra stuk mochten bijsteken om dit te compenseren. 
Wat uiteraard geen enkel probleem was voor mij! :-)
Ik wou er twee truien uit maken en kreeg uit het  extra stuk van 45 cm de hele trui van Filemon! 

De rest van de stof is voor een trui met duimgaten voor grote broer Nand.
De duimgaten maakte ik met de uitleg die je hier kan vinden. 

Het patroon is de Bear sweater uit Otttobre die ik al voor deze en deze truien gebruikte.
Dit keer tekende ik een maatje 110 voor mijn driejarige ( kleine en smalle) zoon en korte de mouwen en onderkant wat in. 
Want vorige keer waren de mouwen en het lijfje wat te smal. 
Het patroon is voor dunne tricot bedoeld als shirt en niet als trui...

Ik zei al in mijn vorig bericht dat grote broer zich veel makkelijker laat fotograferen dan de kleine. Al heb ik wel altijd gekkere foto's van de kleinste. 
Bepaal zelf maar!


De duimgaten!


Kijk eens naar mij voor de foto?


Lach eens? Dit is dus steeds zijn lach voor de foto... Eerder een roofdier dat zijn tanden laat zien! :-)


Ze mogen er al uit de vingers. Genoeg geposeerd!

2 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad een leuk stofje. Ik vermoed dat dit de favoriete trui wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou wel kunnen. Hij staat hem goed en hij zal er nog wel even in kunnen. :-)

      Verwijderen