donderdag 14 mei 2015

Cowboyhemd voor Nand

Opnieuw een hemd voor de oudste zoon. Ik maak vaker iets voor hem omdat ik weet dat als ik het wat te nipt maak dat de kleinste het dan ook nog zal kunnen dragen... 
Nadat de vorige versie van het vinkenhemd zo goed meeviel besloot ik er nog eentje te maken
Het leuke stofje van Michael Miller kocht ik in promotie bij Bamiblauw
Ik probeer gekochte stofjes niet langer in mijn kast te laten liggen maar zo snel mogelijk te verwerken. 
Ik heb een kast vol stofjes waar ik niet meer 100% van overtuigt ben. En dat is wel jammer. Want het zijn er toch geen goedkope soms...
Nu heb ik een hele stapel klaarliggen om er pyjama's van te maken voor deze zomer. Korte broek met hemdje. 
In tegenstelling tot de kleinste kan Nand geweldig poseren. Hij kan er echt van genieten als ik foto's van hem maak! Draai je eens om, steek je handen eens in je zakken,... De kleinste loopt gillend alle kanten op als hij mij ziet zijn richting uitkomen met een fototoestel...


Bijschrift toevoegen

De mouw lukte deze keer beter. En ik vergat niet om het boordje naar binnen te plooien zoals bij deze
Daar doen we het voor! Iets wat lukt en waar je dan heel trots op bent. Zalig gevoel. :-)
En hij vindt het geweldig dat hij de knoopjes aan de mouwboorden zo makkelijk kan opendoen. Hij is steeds ontzettend trots op wat ik voor hem maak. Zo wou hij deze week zijn truitje met vosjes (ole) niet uitdoen op school omdat hij er zo trots op was! Het was 26°! :-)


Achteraan zette ik een reepje paspel tussen het platstuk en rugpand. Dan zie je de delen beter in het drukke stofje. Met mijn paspelvoetje op de overlock is dit steeds geklaard in een wip.


En poseren dat hij kan! Mijn kleine model!!!




2 opmerkingen:

  1. Wat een superleuke hemd!!!dat stofke ist echt de max!!!en poseren dat hij kan!!een echte manneken;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het is een van mijn favorieten tot hiertoe. :-)

      Verwijderen