maandag 30 maart 2015

Een jasje voor Jules

Jules is de klaspop van Filemon.
Vorig jaar kwam Jules bij ons op bezoek toen hij nog de klaspop van Nand was.
Maar Nand die het nooit voor poppen heeft gehad was niet bijster enthousiast. Filemon daarentegen liep de hele tijd met Juleke te zeulen.
Toen Nand voor zijn verjaardag een Jules popje kreeg was het opnieuw Filemon die ermee aan de haal ging.
Nu vond Filemon dat Jules ook een jasje nodig had...
En ik begon de pop op te meten en een jasje te tekenen. Dit deed ik nog niet vaker. En merk nu wel dat het jasje wel iets breder had gemogen. Maar ik ben toch blij met het resultaat en de jongens ook. Wat een prutswerkje toch wel hoor!
Want dit is het kleine popje en dat is wel wat foefelen aan de mouwen enzo...

4 opmerkingen:

  1. Oh zo tof! Deze zou in een 'grote' jongensversie ook wel cool zijn denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik volgde een beetje de werkwijze van de jas uit stof voor durf het zelvers 2 die ik voor mijn zoontje maakte.

      Verwijderen
  2. Wat zal die juf blij geweest zijn met een creatieve mama die een jas naait voor Juleske zodat hij in de winter het niet meer koud heeft.

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Dit is ons eigenste Juleke. Als de klaspop komt zal hij nog meer in de watten worden gelegd. :-)

      Verwijderen