donderdag 19 februari 2015

Zelf schouderstukjes toevoegen aan en longsleeve truitje


Ik maakte al enkele keren ( hier, hier en hier) een truitje met schouderstukjes die ik zelf toevoegde. Als je dat zelf ook eens wil proberen volgt hier de uitleg. Laat me zeker weten of deze uitleg je geholpen heeft of net niet. Dan weet ik dit voor toekomstige 'how-to's'.

1. Knip de patroondelen uit.
2. Plooi bovenaan twee delen om. Ik nam voor het voorpand een groter stuk dan achteraan.

3. Vouw terug open en leg de schouderstukken tegen elkaar.
4. Teken het deel over en knip uit. 
 Dan krijg je dit stuk.
Vouw de delen aan de schouder opnieuw om of knip ze af.
Knip je stof uit en maak zet zoals in elkaar als volgt:
1. Schouderstuk 2X uit een contrasterend stofje. (Ik gebruikte al boordstof zelfde als arm en halsboorden) EN voeringstof (eventueel zelfde als voor en achterpand). Stik (eventueel met overlock of zigzagsteek) de voeringstof en contrasterend stofje aan elkaar aan het voor en achterdeel.
2. Stik het voorste deel aan het voorpand en het achterste deel aan het achterpand.
3. Zet het bovendeel van de mouwen vast.
4. Stik de zijkanten vanaf de mouw tot de zijden vast.
5. Werk de mouw-, hals- en onderboord af. (eventueel met boordstof)

Een voorbeeld van een gratis patroon + uitleg gewone longsleeve maatje 104 kan je ook hier vinden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen