donderdag 26 februari 2015

Afneembare maskers

Ik heb hier een gekochte superheldentrui in huis. Het is een grijze sweater met rits en een kap. Op die kap zit een maskertje met drukknopen. 
Ik bedacht me dat ik dat ook zelf wel eens kon maken.

Nu maakte ik dit weekend voor Nand en Filemon een trui die ze kunnen dragen met carnaval. Maar ook nog gewoon als trui.
Nand was superblij met zijn trui.

MAAR...

Er moest toch nog een masker bij. 
Mét tanden!!!
Het ideale moment om mijn idee van de maskertjes met drukknopen uit te werken.
Ik zocht op het net naar dinosaurus- en vossenmaskers. Ik vond heel veel leuke vossenmaskers maar geen enkel leuk dinosaurusmasker. Allemaal te plat naar mijn zin.
Ik wou er ook wat reliëf in. Een dino met een platte snuit... Dat lijkt mij niets.
De stoffen die ik gebruikte zijn het sweaterstofje van de trui en vilt. 
Ik vulde het masker een beetje op aan de snoet met restjes van de sweaterstof.
Dit was bedoelt als woensdagnamiddag activiteit samen met de kinderen. Maar ik ben er uiteindelijk toch vooral zelf mee bezig ben geweest. (terwijl de kinderen een puinhoop maakten van het huis...)

Het vossenmaskertje voor Filemon was iets simpeler. 
Ik vond op pinterest een leuk maskertje dat ik zowat helemaal namaakte. Ik liet de oren weg (want die staan al op de kap) en vulde ook hier de neus een beetje op met stofrestjes.
Het vervelende bij beide maskers waren toch de ogen. Ik sukkelde wat met het naar binnen duwen en dichtstikken ervan. Want ik zag echt niet hoe ik het binnenstebuiten kon keren anders. Dat moet ik eens opzoeken... Ik had er nu het geduld niet voor. 

Ach nu ik toch bezig was... kon ik er evengoed ook nog pootjes bij maken. 
Oef! Klaar voor het carnavalsfeest morgen! :-)

8 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Bedankt! Ik ben ook heel blij met het resultaat.

      Verwijderen
  2. wow wat leuk die maskers! Goed idee zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik ben benieuwd hoe ze er gaan uitzien morgen als ze terug thuis komen na een dagje feest op school ;-)

      Verwijderen
  3. die ogen daar moet de de achterkant in twee voor gebruiken en dan nadat ze door zijn gedraaid dichtstikken en dan rndom rond is het moeilijkste aangezien je die niet meet met goede kanten op elkaar kan leggen en zo rondstikken dus t is altijd ergens priutsen hoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het een volgende keer zo proberen. Bedankt voor de tip! Ik zag al vilten maskers waar ze gewoon ronde de ogen stikken. Maar bij mij was het sweaterstof met vilt en dan is een onafgewerkte rand niet zo mooi...

      Verwijderen