woensdag 28 januari 2015

Mijn eerste jas

Ik durfde tot hier toe niet beginnen aan een jas.
Ik hou van snel klaar projecten omdat ik weinig geduld heb. Ik kan een hele avond aan iets zitten naaien en niet kunnen gaan slapen voor het klaar is.
Ik lig soms wakker omdat ik lig te denken hoe ik iets zal gaan afwerken of iets nieuw wil maken.
Nu stond er een jasje in het tweede boek van 'stof voor durf het zelvers'. En ze lieten het er zo simpel uitzien... :-)
Ik kocht op stoffenspektakel een mooie wollen stof en bijpassend katoentje.
Gisteren namiddag knipte ik de patroondelen.
En tijdens het in elkaar zetten knipte ik de stoffen.
Ik ben een luie naaister. Maar wil ook geen afschuwelijk kledingstuk maken met stoffen die toch niet zo goedkoop zijn.
Dus volgde ik nauwkeurig de aanwijzingen in het boek en deed het dan op mijn luie (snellere) manier. (Niet overal naaldjes steken... )
Vandaag werkte ik dus het geheel af. En merkte dat ik de voering achteraan en het achterpand wisselde. Dus moest ik er een stukje aanzetten.
Je ziet luiheid loont niet... ;-)
Maar het is een vrij gemakkelijke jas zonder teveel tierlantijnen die je toch gerust op een paar dagen tijd in elkaar kan zetten. Een aanrader!
En ik ben toch wel fier op het resultaat ondanks de foutjes. Ik denk dat ik Filemon ook met een nieuwe jas zal trakteren.
En Nand die zo kieskeurig is op stofjes wou ze zelfs aantrekken!
Het is een dun jasje voor de koude zomerdagen of de warmere lentedagen. Nog een beetje op de groei.

7 opmerkingen:

  1. hele leuke stoffenkeuze!!!! knap... op nr het volgende level :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De volgende levels zijn voor meisjes. En die heb ik buiten mezelf niet in huis. Maar er zei iemand op facebook dat ze de grootste maat al voor zichzelf maaktd. Misschien moet ik dat eens proberen... :-)

      Verwijderen
  2. TOF ! Zeker met dat blauwe stiksel op de rug !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Dat stond zo in het boek. Ik vroeg mij wel even af (om tijd te sparen) of het nodig was. Maar het geeft wel een meerwaarde vind ik.

      Verwijderen
  3. Mag ik vragen hoe jij onderaan 4cm over hebt gelaten van de buitenstof, zoals op pagina 77 beschreven staat in het boek, terwijl het verschil in lengte tussen buitenstof en voering op het patroon maar 1,5cm is? Dat stukje snap ik niet...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het u nu al even geleden dat ik deze jas maakte. Ik heb echt geen idee. Waarschijnlijk maakte ik daar de fout waardoor ik er een stuk extra aan moest zetten.

      Verwijderen