zondag 25 januari 2015

Jarige Rosie

Ik kan het echt niet laten. Een jarig meisje daar moeten we toch zelf iets voor maken...
Aangezien de mama zelf goed kan naaien (waarschijnlijk beter dan mij) twijfelde ik nog een beetje. Maar ik doe het zo graag. En de kans om eens iets voor een meisje te maken kon ik echt niet laten liggen.
De stoffenkast moet leeg. Of toch minder propvol. En k heb zoveel mooie meisjesstoffen...
Ik bewerkte het patroon van de kaptrui uit SVDHZ. Maakte het voorpand uit twee delen.  Opnieuw een rekstof met katoen gecombineerd. (Dat vind ik zo fijn om te doen.) Ik wou een stoer maar toch meisjesachtige trui.
Ik vind hem mooi. Nu hopen dat hij past en dat ze het mooi vinden.
Ik maakte voor een 2 jarige een 104. Het mag wat op de groei. Maar ook omdat het met een dikke sweaterstof is gemaakt en ik uit ervaring weet dat dat wat minder rekt en dus gerust een maatje groter mag.

2 opmerkingen:

  1. Mooi! Die wil ik ook zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik maakte het stuk met katoen dubbel en zette de twee delen met de overlock aan elkaar. Anders was het verschil in stofdikte te groot.

      Verwijderen