dinsdag 30 december 2014

nieuwjaarsoutfit

 Ik had een jurk ik mijn kast die ik nooit droeg.
Reden: toen ik hem maakte zette ik er een te korte rits in (omdat ik hem meteen aan wou...). Ik kocht wel een nieuwe rits. Want in de jurk kruipen met de korte rits was niet simpel!
Maar ik zette die nieuwe rits er niet in. Laat ons het luiheid noemen of omdat een nieuw project uitdagender is.
Ik had geen tijd om een nieuwe jurk te maken voor nieuwjaar.
Maar een rits inzetten (vervangen) en de mouw-, hals- en onderboord voorzien van een nieuw (feestelijk) gouden sierstiksel daar had ik net nog een gaatje voor.
Dus vandaag tussen de soep en croque-monsieurs zette ik mij aan dit werkje. Met twee kleine aandachtvragertjes in huis is dit geen sinecure!
Maar ik ben toch tevreden met het resultaat.
Mocht ik de jurk nog eens maken zou ik wel wat meer plaats voorzien voor mijn heupen... ;-)

Patroon: femma naaiboek
Stof: een soort linnen gekocht bij modestoffen Sabine
Gouden garen: Hema







6 opmerkingen:

  1. Mooi! Had ik jouw figuurtje zou ik ook meteen zo'n jurk maken :-) Dat wordt feesten morgenavond!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bloos bloos! Wat een compliment! Ik heb wel vaak problemen met kledij doordat mijn poep niet in verhouding is met met mijn slanke, platte bovenlichaam... Zo heeft iedereen zijn complexen zeker? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat naaiwerk is super knap! Doe zo voort!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Bedankt Mireille! Tot in 2015 op de naaicafeetjes!!! XXX

      Verwijderen