woensdag 17 december 2014

cadeautjes crèche under construction

We zetten door!

Gisteren kon je al lezen wat ik voor de oudste zoon maakte toen hij wegging uit de crèche. hier

Nu nog iets vinden voor de jongste zoon...

Een eerste idee: enveloppetasje.

Een ideetje dat ik zag op pinterest. hier
Ik deed het wel op een andere manier en knipte zelf een patroontje uit een A4 vel papier. Door het te gaan plooien.
Ik stik de flap en de onderkant met de goede kanten naar elkaar vast. Keer dan het geheel binnenstebuiten en strijk. Dan werkte ik met de overlock de zijkanten af. Plooi ik de envelop dicht en stik naast de overlockte delen. Opnieuw omkeren en strijken. Nog een knoopsgat en een knoopje. Klaar!
Met flockfolie maakte ik zelf een labeltje. Of een poging tot... :-)
Het is wat scheef gekropen. Ik plaatste het eerst in de andere richting en dan nam het wat teveel plaats in. Zo moest ik het randje weer losmaken en strijken.

Het zat opnieuw niet goed...

(even een foert moment...)

Ik deed ook een poging om zijn foto er op te zetten... Een ferm prutswerkje. Dus het is niet zeker of dat er bij elk tasje op komt.
Misschien zet ik er ook nog zijn naam naast?

Wat denken jullie? Na een namiddagje knutselen en prutsen ben ik nu even verzadigd...

Fase 2: Een dag verder en wat nagedacht...
Morgen zijn laatste dag in de crèche. Maar de cadeautjes zullen voor het nieuwjaarsfeestje zijn op 9 januari. 

Maar we hebben gewerkt... Ik vereenvoudigde de labeltjes en paste mijn manier van werken wat aan voor een netter resultaat. Nog een paar zakjes te gaan, nog knoopjes, zijn naam flocken en ze zijn klaar! Dan zou ik er net als ik bij Nand deed nog een persoonlijk tekstje willen insteken of aanhangen...

Hierbij dus een update van de cadeautjes.

Jawel in het zelfde bericht. Het hoeft hier geen rommeltje te gaan worden ook  he. ;-) 


Fase 3: knoopjes toevoegen. 

In mijn knopenpot zitten heel wat eenzame knopen
Ideaal voor dit projectje.
In eerste instantie dacht ik aan kam snaps. 
Maar met deze knoopjes fleuren de zakjes helemaal op. 
Nu nog zijn naam flocken op de achterkant, een tekstje aan elk zakje en we zijn klaar!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten