woensdag 19 november 2014

vestje in wintersfeer

Ik was meteen verliefd op dit stofje. Want sweaterstofjes vinden met een print die ik leuk vind is niet gemakkelijk! Bij webshop Ella & Basiel heb ik dit pareltje gevonden.
Nand houdt van hertjes en dat is fijn meegenomen. Want tegenwoordig draagt hij niet meer zomaar alles wat mama mooi vindt. De trui die hij vandaag droeg vindt hij dus echt niet leuk! Hij kon dus niet snel genoeg uit om de nieuwe te passen.
Deze wou hij aan en niet meer uit... :-)
En ik ben er ook blij mee! De maat is perfect en hij staat goed met de kleurtjes.
Ik maakte al een vestje met knopen met dit patroon. Die kan je hier bekijken. Een tweede gaat altijd vlotter. En je leert uit je fouten... :-)
Iets waar ik in het begin zo bang voor was. Dat zijn die knoopsgaten. Mijn eerste machine had geen automatische knoopsgatfunctie. Maar met mijn nieuwe machine is het een must. Gewoon de knoop achteraan tussenschuiven en je voet op het pedaal... Voor je het goed en wel beseft zit er een perfect knoopsgat in je truitje! :-) Zalig!!!
Omdat de man thuis aan het werken is werden wij weggestuurd. En zo werkte ik de knoopjes af bij mijn ouders thuis.
Hierdoor had ik een mooie locatie voor de foto's met veel lichtinval!





Patroon: knippie februari-maart 2014
Sweaterstof: webshop Ella & Basiel
boordstof: geen idee meer van waar 

5 opmerkingen: