vrijdag 21 november 2014

Truitje voor mezelf

Ik heb al een tijdje een truitje in mijn hoofd dat wat losser zit aan het lijf en aan de mouwen wat strakker.
En ik wou ook eens wat flocken voor mezelf. Want dat prachtige hert stond al een tijdje op mijn verlanglijstje.
Dus wou ik deze combineren.

Van dit soort dingen kan ik dus wakker liggen! Herkenbaar?
Dan kan ik bijna niet wachten om er aan te beginnen. Patroon en stofjes kiezen. Geweldig vind ik dat!

Ik vond geen patroon in mijn boekjes of andere patronen dat hier op leek.
Enkel een sweater uit de laatste knipmode (november 2014) leek er wat op.
Maar met een te hoog kraagje, mouwen te breed en te kort onderaan.
Na wat aanpassingen is het dus dit geworden.

Sinds ik 6 uren bijgekregen heb op school moet ik echt mijn best doen om tijd te vinden... Dan benut ik wel elk sprietje tijd. Een paar dagen geleden knipte ik het patroon, dan maakte ik een vestje voor de zoon (oeps dat was niet het plan... :-) ), gisteren knipte ik de stof en daarnet stikte ik het geheel in elkaar.
Een grijze sweater met felle kleuraccenten.



patroon: aangepaste sweater uit knipmode november 2014
grijze punta di roma: liesellove
rekbare paspel: bellelien
stenzo katoen met kalvertjes: cotton candy webshop
boordband: ikweetnietmeerwaar... 
limoengroene flock: groepsaankoop op Facebook

9 opmerkingen:

  1. Moh! Zo schoon! Leuk gedaan :-). En dat wakker liggen, dat herken ik wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh tof effect met die rug in een andere stof! Heel verrassend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de hartverwarmende complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh, zo'n leuke sportieve trui en toch op en top vrouwelijk!
    persoonlijk zou ik nooit zo'n andere achterkant durven aanstikken maar bij jouw versie vind ik het erg geslaagd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik ging dat stofje met print eerst vooraan zetten. Maar dan kon ik niet flocken... Dus uiteindelijk beslist om het achteraan te zetten.

      Verwijderen