maandag 6 oktober 2014

Het moest er eens van komen...

Een eerste blogpost
Spannend!!!
Maar het moest er eens van  komen...

Wees niet bang. Ik ga niet enkel over naaien en mijn kinderen bloggen. Maar het zal er wel vaak over gaan.
Als je mij een beetje kent weet je dat het liefde was op het eerste zicht. De kinderen en het naaien. :-)

De liefde voor het naaien is mij niet plots overkomen samen met de trend van vandaag. Maar al sinds mijn jeugd was ik gek op zelf dingen maken.
Toen vooral in de vorm van tekeneningen of andere prutswerken.
Ik was een echt 'meisje'. Gek op blinkende 'klakschoenen', rokjes en uren voor de spiegel de kleren van mijn moeder en zussen passen.

In een groot gezin wonen betekent kledij doorgegeven... En ik heb twee zussen...
Dus de droom naar een prachtig gevulde kleerkast groeide.
Mama naaide en ik kreeg mijn eigen machine. Die ging jammer genoeg snel stuk en zo stopte ik er mee...

Toen de oudste zoon geboren werd kwamen de naai-kriebels terug boven. Zoveel prachtige, maar dure kinderkledij, beddengoed en ander kinderspul.
En toen kwamen de webshops die ik ontdekte tijdens het vermoeid in de zetel liggen suffen... (want dat kan bij een eerste kind dat nog in je buik zit :-) )
Prachtige nostalgische stofjes die mij deden terugdenken aan mijn eigen geweldige en zorgeloze kindertijd.
En zo begon het.
Met veel gepruts want koppig als ik ben wil ik alles zelf leren en ondervinden.
Ik word gek van dingen die mij afleiden!
En geloof me ik ben zeer snel afgeleid. Vooral thuis kan ik volledig opgaan in iets. Een tekening, een schilderij een kledingstuk...

En ik ben zo blij dat ik tijdens deze momenten weg ben van alle dagelijkse beslommeringen. En volledig kan opgaan in mijn eigen wereld. Mijn energie kwijt kan...
Ik ben een dromer. En stilaan worden vele dromen waar...
Een man van wie ik zielsveel hou, twee prachtige kinderen, een opleiding, een huis, werk...
Elke waargemaakte droom is een reuze-overwinning. Een moment van 'uit mijn schulp komen' en hierdoor beloond worden.

Veel plezier met lezen.
Binnenkort ook met kijken...

Marijke




3 opmerkingen: